Akuten - ta bara allvarliga fall?

Tänk vad det är mycket gnäll. Nu när internet funkar, läser jag om detta: http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,882090,00.html. Hur många söker sig till akuten egentligen? Jag har haft många krämpor förrut, men det var inte förren jag hade svårt att andas som jag åkte dit, och då behövde jag det verkligen, fick syrgas och 12 betapred..till slut kunde jag andas ordentligt igen. Det har aldrig hänt förrut och det var så himla läskigt! Att inte kunna andas..
Jag är väldigt tacksam för att jag fick hjälp på en gång, trodde faktiskt att jag skulle få vänta..
Men jag kom in på en gång, lades i en säng och det togs massa prover på mig..
Sen när jag väl kunde andas igen fick jag vänta ca 2 timmar på läkaren..lång tid, tyckte jag.. svärfar som var med mig sa att det fanns blödande människor i väntrummet....

Ja, vad ska man säga? Mer läkare och utbildad personal, det är min lösning. Krävs bara att sverige ställer upp..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0