akuten - igen

Hade andningsproblem igår, tänkte att det nog "bara" är ångest och tog en sobril, men det blev inte bättre så jag ringde sjukvårdsrådgivningen. De tyckte jag skulle åka till akuten så det gjorde jag.. Började gråta för det kändes som att alla är så långt borta..ensam..och andras anhöriga som stirrar på en. Men det fanns en gullig sköterska där iaf. Tog EKG för jag hade bröstsmärtor, och tänkte skämtsamt för mig själv att det är första och förhoppningsvis sista gången en tjej knäpper upp min bh..Hihi ja jag är knäpp men what to do..Hade ju tråkigt.
Blev bättre efter tag, men man kan ju inte åka hem för det..Nope..Blev rejält hungrig så jag drack nog ett par liter vatten. Var där mellan 20-02.10..Då hämtade Petter mig, för han hade precis slutat jobba och köpte en macka till mig, jättesnällt, hade inte ätit på typ 10 timmar. Tyckte mest synd om en äldre dam som fick näringsdryck och somnade under en filt på en säng bland alla andra..Och det äldre paret som hade väntat sen mycket längre än mig, de va så rara.. Hörde allt de sa där bakom draperiet , tänkte på min egen mormor och morfar. Så många roliga minnen. Som när jag gick i mellan eller högstadiet och mormor skulle hjälpa mig med engelskan, vilket hon inte kan alls, det fick man ju inte lära sig på hennes tid..så jag lärde henne istället, hihi. Engelska-MVG, oh yeah :)

Man hinner tänka väldigt mycket när man ligger i sex timmar och inte har något att göra.. Jag kom att tänka på ordet lameller. Vad är det? Har ännu inte kommit på det, men nästan så..

Kommentarer
Postat av: Linda

Lameller.. jadu.. finns bland annat i ryggen och i bilar... Det är nog det jag vet... Skönt att det gick bra på sjukhuset iaf, å du.. jag skrattade gått om det där med tjej å bh.. ha ha ha

2007-04-03 @ 21:14:39
URL: http://chagak.blogg.se
Postat av: Anna

åhh tack för din underbara kommentar i min blogg! Blev så glad av att läsa/få den!

Ska göra mitt bästa för att fortsätta vara inspirerande vad gäller mat o papperskjolar ;)

...hoppas du mår bättre nu *kram*

2007-04-03 @ 22:19:19
URL: http://pyttis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0