my heart is numb, has no feelings

Tröttnade så på hur min blogg såg ut, så det får bli denna design så länge.  Har laddat ner PSP 9 nu, det enda bildredigeringsprog jag förstår mig på, nästan :) Får ta och lära mig photoshop nån gång..

Försökte gå upp 11.15 idag, gick inget vidare..gick bättre vid 14 någonting. Har pluggat samhällskunskap b i princip hela dagen. Är riktigt roligt faktiskt, med delikata frågor som "Hur har regeringen skött sig hitills? Hur har de första hundra dagarna varit?" Hehe, fyllda av mindre (?) avslöjanden kanske. Skulle inte vilja kalla det för något katastrofalt, för hur farligt är det att inte betala tv-licens t.ex.? Finns värre tabbar. Däremot tycker jag nog att personer med den lönen har råd, absolut, och därför är det verkligen dåligt. Men inget som rör själva politiken så mycket, tycker jag. Däremot inte konstigt om man inte känner förtroende för de personerna.
Till en annan delikat fråga: "Jämför Göran Persson med Fredrik Reinfeldt såsom regeringschefer.
Skillnader och likheter?"  Detta kommer jag inte ta med, men jag tycker Reinfeldt är bättre än Persson på många sätt, även om jag inte är moderat.. Och aldrig gillat Persson. Det är nog för att Reinfeldt kommer som en frisk (?) fläkt och är en bättre talare.  Eller vad är det med honom? Något är det..Nej jag är inte sosse heller, jag skulle gilla om man kunde plocka lite från (nästan) alla partier och sätta ihop till ett. För jag vet knappt själv vad jag är.

När vi ändå är inne på politik, kan jag passa på att säga att jag inte är nöjd med S nya partiledare, varför skulle de tvunget ha en kvinna? Det var ju så hon fick sin plats. Jag tycker den som är bäst lämpad ska få ett jobb, vare sig det är kvinna eller man, och att man inte ska eftersträva att den nya ska ha ett visst kön. Och när det gällde S fanns tyvärr inga lämpliga kvinnor att tillgå just nu, däremot en eller flera män. Men de skulle ha en kvinna..Jaha. Undrar just hur bra det går för dem nästa val då? Jag tyckte att Thomas Bodström skulle bli ny partiledare! Eller tycker. Avsätt den nuvarande. Tack för mig.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0