hur man ger katten ett piller

Ta tag i katten. Försök pressa in pillret i munnen, stänga munnen, få den att svälja. Omöjligt? Ja, ibland. Fick kapslar också så det är inget jag kan krossa och lägga i maten. Hinner du inte få fingret till mungipan för att få den att svälja? Hahahaha det är som det ska.
Skölj av pillret från allt katthår. Kapslar blir lätt klibbiga när de är blöta, fasnar i pälsen.Ta ner katten från bokhyllan. Pressa pressa. Skölj av pillret. Doppa pillret i kattmat. Försök få bort kattmaten från dig själv och mattan. Skölj av pillret. Ta ner pillret från väggen..Släng pillret och skrik lite. För att inte vara bra på att spotta så spottar min katt väldigt bra.

Jag orkar inte en till dag med det här.



Nog kattprat. Jag var bara tvungen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0