storebror ser dig

Det finns inte många jobb att söka här inte (på ams i alla fall), och vad jag stör mig på deras nya sida, där man får upp massa inadekvata träffar på jobb som jag inte alls kan söka.

Men vad sägs om speditör i Värnamo, Sales assistant at Zara i Örebro eller callcenter i Göteborg? Tågvärd i Eskilstuna?

Storebror ser dig. Jag kan förstå drogtest, men hälsotest? Du har magsår, du får inget jobb. Oj, du har en historia av depressioner, nej du får inget jobb. Jag kan på sätt och vis förstå det också, klart man vill ha friska, energiska människor, men det är en väldigt fin ny form av diskriminering. Alla ska väl ha jobb, moderaterna?

Och vad tycks om Fra-lagen? Men jag tror ju redan att telefonerna avlyssnas, sådär i smyg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0