piratpartiet & shopping

angående piratpartiet och deras prat personlig integritet:
kanske kommer alla uppgifter om människor lagras, det låter osannolikt, vad än maktmänniskorna säger, för  vem kommer orka gå igenom allt? ingen..?
lyssna på mina telefonsamtal som handlar om mig och den jag pratar med, det blir nog otroligt intressant! vi har ju visserligen väldigt roliga diskussioner ibland om allt mellan himmel och jord..men ja.
eller titta på mig när jag duschar, pluggar, har sex, käkar..osv. också otroligt intressant. nej jag är inte så orolig. jag har inget att dölja. men jag anser att man måste få ha ett privatliv. vissa kanske är lite väl paranoida? eller vad sysslar ni med egentligen, eftersom ni tar er tid att klaga så?
kanske är vi på väg mot superstaten som karin boye skriver om i kallocain. eller så händer det inte så mycket alls, som vanligt när våra lata, egoistiska politiker kommer med fina ideér.

detta var dagens sanna ord. nu till något roligare. igår fick jag frukost på sängen, det var väldigt gulligt och mysigt. sen for jag och killen runt och handlade. försökte plugga men det gick inge bra, så jag bad linda om hjälp,hon var jättegullig som kom hit, men vi lyckades bara skriva en inledning till en artikel,sen stod det still, detta trots kaffe med god vaniljsmak.  kände mig lite tråkig, men hey, jag kan ju inte vara på topp varje dag.

trots gårdagen så ville linda komma hit idag och dricka kaffe och spela supermario. det var trevligt trots att jag kände mig lite ur form med värk här och där..skönt att kunna vara sig själv med henne. jag är jätteglad att linda finns!

tyckte denna sko var väldigt snygg på internet, men inte på riktigt.vill köpa skor men vet fortfarande inte vad jag ska köpa..ska kanske testa de här och se om de är sköna..de finns ju i svart också..kommer ju mer pengar på måndag igen, toppen! så då får vi se.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0