believe me

Blev tillsagd att söka massa jobb. Och det fattar jag ju faktiskt helt själv att jag måste göra, men "de" kanske borde ta sig en titt på ams hemsida, och även lokus.se. Även arbeten utan krav på yrkesutbildning kräver att man ska ha körkort, viss utbildning inom visst område etc. Och jobb inom kommunen får bara de mellan 16-18 söka. Jaha, tack för det. Då finns det inte så jävla "massa" jobb att söka. Visst kan man ju skicka till företag som inte söker, och inte ens få ett "tack för din ansökan", det är ju kul. Får kanske göra det då..Slöseri med tid, pengar och energi. Men men..Då blir väl "de" glada. Blir så satans trött..

Vet att jag inte uppdaterat på flera dagar, men jag har mest suttit och häpnat över den utbredda mobbning som finns i bloggvärlden. Folk som skriver vad ful du är och liknande till andra, och är anonyma. Ja anonym är man även fast man skriver att man heter t. ex. "Linda", för det säger inte ett skit. Nej jag har själv inte råkat ut för det, dock ser jag ju att många läser här, men jag tycker bara att folk är så otroligt jävla töntiga som kommenterar elakt och anonymt till andra. Jag tycker inte att alla är snygga eller skriver bra, men då kniper jag käft istället.

Kommentarer
Postat av: Linda

Även om du söker jobb på ett företag som vill ta in folk, så är det inte säkert att du får ett tack för din ansökan brev i alla fall. Alla som lägger ut jobb på ams sida till exempel blir överösta med ansökningar. Mitt förslag är att ring runt till de ställen där du kan tänka dig att jobba, och fråga om de vill ha vikarier eller så. Skriv in dig på bemanningsföretag, då slipper du söka aktivt, de hör oftast av sig, om de hittar nåt som passar dig.
Lycka till!!

2007-04-23 @ 22:48:52
URL: http://chagak.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0