ungdomar är lata

Läste det i tidningen idag och blev ganska arg. Vad är det för människor som säger så? Sitter ni på erat kontor och tycker till om sådant ni inte vet något om? Är det att vara lat att jobba och/eller plugga?Jag tycker man hör om ungdomar hela tiden som är duktiga, tar för sig, gör saker och engagerar sig, jobbar, pluggar m.m.  Jag vet inte riktigt vad som menas med ungdomar, vilken åldersgrupp är det? Hör jag till den?
Visst finns det lata ungdomar, men det finns lata 40+ också. Det finns det i alla åldersgrupper.  Om man vill få ungdomar att göra mer, är det nog ingen bra metod att bara kalla dem för lata. Jag tror inte på det där, att ungdomar skulle vara mer lata än andra. Men vad vet jag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0