Mias systrar

Nu har jag läst ut den, knepigt att veta vad man ska tycka om böcker som beskriver verkliga händelser. Bra och intressant, det kan ju låta lite hemskt men jag tror att vettigt folk förstår vad jag menar.  Hemsk ja, det var den också, sorglig och så blir man så förbannad!

Blev det av de första böckerna också. Att det får gå till så, att folk kan bete sig så, och att det kan vara så i Sverige. Att det är kvinnorna, svenskar, som måste flytta och inte de andra. För att de inte kan leva normalt i sitt eget land. Det kan man diskutera länge men jag tycker folk har så lätt för att uppröras och få för sig saker som att man har fördomar så jag säger inget mer förutom att: läs böckerna och uttala er sedan.


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tyckte att det var oväntat slut på den andra berättelsen, (tror jag det var) hon som hade en son och så vart hon ihjälslagen. Hade liksom tänkt att det skulle vara ett lyckligt slut på alla berättelser. Men så är det ju tyvärr inte, iaf inte med de som är sanna. Det var det jag nämnde som oväntat slut.

2008-08-03 @ 19:13:28
URL: http://chagak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0