arbetslös=lat?

Hell no. Sjävklart finns det alltid en viss procent som inte vill göra rätt för sig, som tycker det är skönt att leva på soc och bara softa ungefär. Men man kan aldrig generalisera något sådant, aldrig. Det är min bestämda åsikt. Det finns så många stackars människor som är sjuka, fysiskt och/eller psykiskt, som har värk eller andra problem, gått in i väggen är väl ett ganska bra exempel. Och hur mycket får man från soc? Inte mycket alls. Man får ännu mindre som studerande. Och det anses som bra och acceptabelt, att man studerar. Men det är ju också skattepengar?. Men soc, det är soft och glidarliv och ...? Eh? Man måste gröpa ur sig själv, lämna ut sig själv? I det närmaste förödmjuka sig själv. Hur kul är det? Nej, jag tror att de flesta som vill jobba också gör det, eller söker jobb för fullt. Jag vill inte leva på soc i sommar, men vad har jag för val om jag inte får ett sommarjobb? Nada. Och ja, jag har sökt och kommer söka många jobb. Allt jag kan.

Kommentarer
Postat av: Anna

du har så rätt, bloggade själv om det ämnet tidigare. man ska inte dra alla över en kant, man vet inte hur saker är förän man själv sitter där och samlar erfarenheter

2007-04-09 @ 23:59:53
URL: http://www.anna851219.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0