mer ångest än normalt

"Upplever du mer ångest än normalt?
Då har du sannolikt en intelligens över genomsnittet, skriver Lucinda Bassett i sin bok Befriad från ångest."

Inget ont som inte har något gott med sig, som det så fint heter.

Idag skrev A till mig, något i stil med att jag inte hört av mig eller svarar på sms. Jag har inte svarat, tänker inte svara, men skulle jag ha gjort det skulle det varit i stil med: Varför skulle jag prata med eller träffa människor som bara bryr sig om sig själva? Det har jag ingen lust med alls, så nää. Inte alls okej.

Såg att de infört alkholförbud i staden Qaanaaq/Thule på Grönland. Så jävla rätt alltså, om barnen far illa. Så rätt.
Bara att läsa Qaanaaq får mig att tänka på boken "Fröken Smillas känsla för snö" som är himla bra. Smilla är en så rolig figur och det är en väldigt intressant bok.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0