arbetsförnedringen

Kollat igenom arbetsförnedringen.se, gud så kul! Skrattade rakt ut när jag läste deras tips på jobbansökningar. "Jag är en 100% heterosexuell arisk kille på 25..." Haha jag skrattar fortfarande.

Även om mycket på sidan var väldigt roligt, så stod det även en del saker som faktiskt stämmer, och speciellt detta som jag tänkt på en längre tid: att utbildningar och praktik man prackas på som arbetslös bara är för att dölja statistiken. Färre arbetslösa, fast de fortfarande egentligen är det, eftersom de inte får någon lön och arbetar för bidrag av någon sort. "Arbeta" på en praktik 120-160 timmar/månad för en "lön"(bidrag) som knappt existerar.

Men det låtsas vi inte om, att det är statistikfiffel. Det är ju så bra med en regeringen som ser till att fler får jobb, jajamän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0