love no love

Varje gång (inte så ofta, men ändå) jag tänker tankar som att det vore fint att ha någon, någon kär, så finns det alltid någon som säger saker som får mig på andra, bättre tankar, utan att de ens är medvetna om det.

T.ex. killar som säger att tjejen inte behöver veta allt, att de ska ge sig ut och spana, eller är otrogna.
När tjejer berättar om sina jobbiga, dumma eller krångliga killar som beter sig skumt, antingen om de berättar det direkt eller på en blogg t.ex, då tänker jag att det är skönt. Skönt att vara själv.

För att vara själv innebär ju egentligen inte att vara själv, jag kan få det jag vill ha, de bra sakerna, och slipper de jobbiga. Så som jag vill ha det just nu.

Det hindrar inte mig från att bli intresserad, men mer än så blir det inte just nu, inte tills supermannen kommer och tar mig med storm, och det kan vänta, det gör inget. Det är bara kul att kunna vara intresserad av och träffa flera, känna av lite, få reda på vad det är jag vill ha. Det vet jag ju inte riktigt, men jag lär mig mer om vad jag inte vill ha :)

Så killen från i lördags får vänta lite, ska vi ses igen så gör vi ju det. Annars finns det fler som sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0